8. tanulmányrész.
A szociális rendszer. A társadalmi, (hatalmi, vagyoni) hierarchia.
A témával közvetlenül összefügg, az állam szerepéről, nagyságáról irt fejezetek. Az állam hatékonyságáról irt fejezet. A költségvetésről írt fejezet. A hatalmi fékek rendszere a 2006-os magyarországi történések tükrében c. fejezet.
Az A/0 A21/a, A21/b ábrák. Az A. jelű ábrák. Döntéshozó m. ábrák.
Tartalom:
A szociális rendszer.
Tartalom:
Az igazságos, arányos jövedelmi, vagyoni (életszínvonalbeli) hierarchia, valamint a társadalmi támogatási rendszer alapvetései (evidenciái) kisiskolás szinten, és felsorolásszerűen. Elméleti rendszertényező.
A szociális rendszerrel kapcsolatos néhány probléma, kategória. Elméleti rendszertényező.
Az alsó, a szegény réteg felosztása. A pontozásos rendszer. A jövő szociális telepei. A közmunkarendszer. Megoldások Elméleti rendszertényező.
A szociális rendszer. Rendszertényező. A/1 ábra, és a B jelű ábrák.
Rabszolgatartó rendszer 1%, feudalizmus 1,6%, klasszikus kapitalizmus 2,5%, jelenlegi államkapitalizmus 3,3%, brezsnyevi szocializmus 3,5%. Jelenlegi kínai szocializmus 3,4%? A jövő demokratikus rendszere a tényleges demokrácia szociális rendszerében még lehetséges további 0,6%-os fejlődés tehát az elérhető százalék 4%.
A szociális biztonság, létbiztonság, munkabiztonság elsősorban a legalsó, a szegényréteg vonatkozásában. Rendszertényező.
Rabszolgatartó rendszer 0,7%, feudalizmus 1,3%, klasszikus kapitalizmus 1,9%, államkapitalizmus 2,7 %, brezsnyevi szocializmus 3,7%. Jelenlegi kínai szocializmus 3%? Tényleges demokrácia 4%.
A társadalmi, hatalmi, vagyoni hierarchia. A politikai, hatalmi jogok.
A/a/2, A/a/3, A/a/7, A/a/8 ábrák, B/17 ábra. Másodlagosan, a döntéshozó m. ábrák és a rendszerfejlődés D jelű ábrák.
Tartalom:
Bevezető elmélkedések az igazságos arányos emberek közötti különbségekről. Elméleti rendszertényező.
Az emberi életek, (szélesen értelmezett életszínvonalak) közötti különbségek. A rendszer és állam viszonyok, változások, az ABD/1 ábra elemzése. Továbbá a B/1/a ábra, az A jelű, hierarchiáról szóló ábrák. A D jelű, fejlődésről szóló ábrák. Elméleti rendszertényező.
A hatalmi és vagyoni hierarchia elméleti elemzése. A/a/2, A/a/3, A/a/7, A/a/8 ábrák. B/17-as táblázat. Elméleti rendszertényező.
Az igazságos, és arányos hatalmi, vagyoni hierarchia felügyelete. A hatalmi (politikai) jogok megfogalmazása és gyakorlati megvalósítása. Rendszertényező. A/a/2, A/a/3, A/a/3, A/a/7, A/a/8 ábrák, B/17 táblázat, A/1 ábra. Rabszolgatartó rendszer 0,6%, feudalizmus 1%, klasszikus kapitalizmus 1,6%, jelenlegi államkapitalizmus 2%, brezsnyevi szocializmus 1,8%. Jelenlegi kínai szocializmus 1,9%? A tényleges demokráciában amennyiben a felsorolt feladatok döntően teljesítve lesznek akkor e rendszertényező 3% jelenthet a rendszer szempontjából.
9. tanulmányrész.
Világnézet, ideológiák, erkölcs (tudatalakulás 3.)
E tanulmányt az ilyen, vagyis a tudattal (tudás, vélemény, világnézet, stb.) foglalkozó fejezetekkel kezdtem. Ezt a hatalmas összetett problémakört e fejezetcsoportban folytatom.
C/ 20, C/1, C/2, C/2/2, C/3, C/4, C/5, C/10 ábrák valamint az ABC/3, B/0 ábra és más ábrák.
Tartalom.
Bevezető általános elmélkedések.
Tartalom:
Kitérés a kaotikus tudat témájának rendezésére. Elsősorban a C/20, másodsorban más C. jelű ábrák. Elméleti rendszertényező.
A világnézet és annak történelmi alakulása. Elméleti rendszertényező.
A világnézethez kapcsolódó ismétlések fejezete. Elméleti rendszertényező.
A jelen világnézetei, ideológiái.
Tartalom:
Alapvető eszmei, politikai irányultságok, és az ideológiai köpönyeg jellegű politizálás. A jelen ideológiai zavarossága. Elmélkedés a belülről való megreformálásról, fejlesztésről. Elméleti rendszertényező.
Gondolatok a jelenlegi ideológiai irányzatokról (szociáldemokrácia, liberalizmus, kereszténydemokrácia, konzervativizmus, jobboldal, baloldal, stb.). Elméleti rendszertényező.
A jelenlegi (államkapitalista) pártideológiák, esetleges történelmi kialakulása. A pártideológiák sekélyesek ellentmondásosak, zavarosak, klikkesedés-gerjesztők, ezért a politika, gazdaságpolitika is ilyen. A valóságos politikai törésvonalak. Elméleti rendszertényező.
További általános elmélkedések.
Tartalom:
Mi a különbség a szubjektív világnézeti alapelvek és az objektív társadalomtudományos igazságok alapelvek, valamint a rendszer alapvető elvei között. A C jelű ábrák. Elméleti rendszertényező.
Megint beleütközünk a társadalomtudomány problematikájába. Pontosabban abba, hogy jelenleg a társadalomtudomány alulértékelt, nem tölti be a szerepét. C/20, C/10, C/1 ábra, egyéb C jelű ábrák. Elméleti rendszertényező.
Az egyszerűsített rendszerfejlődés és az egyszerűsített világnézet. A fontosabb közösségi szellemiségek. (D/8, D/9, D/10 ábra). Elméleti rendszertényező.
A tudatformálódás fontos tényezői a rendszer és a közerkölcs. A C jelű ábrák. Elméleti rendszertényező.
A tudatformálódás fontos tényezői a világhierarchia és a kultúra. Elméleti rendszertényező.
A politikai (társadalomtudományos) vélemények C/2-es ábra. A C jelű ábrák. Elméleti rendszertényező.
Néhány alapvető egyszerű definíció. Elméleti rendszertényező.
A fejlettebb jövő világnézete.
Tartalom:
A világnézet, mint alapvető (szubjektív) elvek, felfogások. A C. jelű ábrák. Elméleti rendszertényező.
A világnézet, gyakorlatilag a feladatok szempontjából. Rendszertényező. C jelű ábrák. Rabszolgatartó rendszer 1, feudalizmus 1,5, klasszikus kapitalizmus 2,3, jelenlegi államkapitalizmus 3,1, brezsnyevi szocializmus 2,7. Jelenlegi kínai szocializmus 2,7? A tényleges demokráciában, mikor a felsorolt feladatok döntően megvalósulnak a világnézet 4,5%-ot fog érni.
Elmélkedések némely alapvető felfogásokról. „A rendszer nagyjából jó” felfogás cáfolata. Kiegészítés az istenhit világnézethez. A világnézet és a változtatás szellemisége kiegészítése. Elméleti rendszertényező.
A világnézet és a társadalomtudományok összefüggései. C. jelű ábrák. Elméleti rendszertényező.
Ne felejtsük el, hogy e tanulmányrész közvetlen testvérei „a gondolkodástan” témájú tanulmányrész, valamint az „erkölcs” témájú tanulmányrész, valamint az „állami tudatalakítás” témájú tanulmányrész. Az említett tanulmányrészekben jó eséllyel meg lehet találni azon kérdésekre választ, amelyekre e tanulmányrész nem válaszol.